وقت سفارت بلژیک

پردیس ویزا

وقت سفارت بلژیک

بلژیک کشوری در قاره اروپا و همسایه آلمان، فرانسه و هلند است. کشور بلژیک عضو اتحادیه شینگن است. و متقاضی برای رفتن به این کشور باید ویزای شینگن دریافت کند. برای گرفتن ویزای شینگن نیز متقاضی ابتدا باید از VFS بلژیک، وقت سفارت بگیرد. به این صورت که متقاضی یا خود به صورت آنلاین وقت سفارت بلژیک را انجام می دهد یا به کارشناسان متخصص و مجرب موسسه پردیس ویزا می سپارد. که ما نیز با برنامه ریزی و نظارت دقیق در کمترین زمان می توانیم وقت سفارت شما متقاضی عزیز را دریافت نماییم. بنابراین جهت اخذ ویزای شینگن یا وقت سفارت بلژیک با موسسه پردیس ویزا در ارتباط باشید.

البته لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای شینگن بلژیک بهتر است که با دعوتنامه برای ورود به این کشور اقدام نمایید زیرا کشور بلژیک سختگیری های خاص خودش را دارد. ولی می توان با ارائه دعوتنامه از بستگان یا دوستان ریسک دریافت ویزای شینگن کشور بلژیک را پایین آورد.

وقت سفارت بلژیک

نحوه اخذ وقت سفارت

جهت دریافت وقت سفارت بلژیک به صورت آنلاین ابتدا باید وارد سایت VFS GLOBAL بلژیک شوید. سپس حساب کاربری خود را در سایت ایجاد نمایید. پس از ایجاد حساب کاربری و تاییدیه ایمیل، وارد جدول وقتهای موجود شوید و وقت خالی را انتخاب نمایید. برای تاییدیه وقت سفارت بلژیک مبلغ درخواستی را برای هر نفر به صورت آنلاین پرداخت نمایید. مبلغ مذکور در روز وقت سفارت به شما عودت داده می شود. و این پرداختی فقط برای این است که متقاضی در وقت مقرر در سفارت حاضر شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت بلژیک

  •   اسکن شفاف و خوانا از صفحه اول پاسپورت متقاضی
  •   فرم تکمیل شده اطلاعات اولیه توسط متقاضی

باید به این نکته توجه کرد که در زمان تعیین شده وقت سفارت، متقاضی باید با فرم و مدارک تکمیل شده به همراه کپی مدارک در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه و مدارک را تحویل دهد. پس از انجام مصاحبه، طی 15 الی 20 روز نتیجه درخواست متقاضی جهت اخذ ویزای شینگن توسط سفارت اعلام می گردد.

شرکت پردیس ویزا برای گرفتن اولین وقت سفارت از شرکت VFS GLOBAL اقدام خواهد کرد.

ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک در واقع همان ویزای توریستی شینگن است که متقاضی درخواست می کند. زیرا دارنده ویزای شینگن می تواند بدون محدودیت تردد در حوزه شینگن، به 27 کشور اروپایی و عضو اتحادیه شینگن سفر کند که کشور بلژیک هم یکی از 27 کشور منطقه شینگن می باشد. اما اگر متقاضی ویزای شینگن را از کشور بلژیک بخواهد باید دعوتنامه از سوی اقوام یا دوستان داشته باشد که بتواند به راحتی ویزای شینگن از کشور بلژیک را دریافت نماید. ویزای توریستی بلژیک یا شینگن نیز کوتاه مدت بوده و از 6 ماه فقط 3 ماه می تواند در حوزه شینگن حضور داشته باشد و بعد از 3 ماه یا 90 روز باید به کشور خود باز گردد. در ادامه مدارک مورد نیاز ویزای توریستی بلژیک را با هم مرور می کنیم.

مدارک مورد نياز جهت اخذ ویزای توریستی بلژیک

اصل گذرنامه

گذرنامه ای که حداقل سه ماه از تاریخی که حوزه شینگن را ترک می‌کنید معتبر باشد. یا اگر چندین سفر دارید، از آخرین تاریخی که حوزه شینگن را ترک می‌کنید، باید طی یک سال گذشته صادر شده باشد. توصیه می‌شود که گذرنامه شما حداقل یک برگه ی دو طرف سفید (پشت و رو سفید) به منظور ثبت ویزاها داشته باشد. گذرنامه باید توسط متقاضی امضا شد‌ه باشد.

فرم درخواست شینگن

همینطور فرم تکمیل شده (به زبان آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی) که با ذکر تاریخ به امضای فرد متقاضی رسیده باشد. فرم را پرینت کرده و در مدارک خود نگهداری نمایید. برای درخواست های خانوادگی و یا گروهی، هر یک از افراد باید یک فرم  مجزا داشته باشند. اگر فردی زیر سن قانونی باشد (زیر 12 سال)، فرم درخواست باید توسط والدین و یا سرپرست قانونی وی (قیم) امضا شود.

شناسنامه و کارت ملی

ترجمه و کپی شناسنامه و کارت ملی الزامیست.

دو قطعه عکس

دو قطعه عکس جدید 3.5 در 4.5 رنگی با پشت زمینه سفید لازم است.

اثبات هدف از اقامت

جزئیات برنامه سفر (به زبان آلمانی، فرانسه یا انگلیسی) که نشان دهنده محل اقامت شما در بلژیک باشد. در صورتی که قصد سفر به کشور دیگری از اتحادیه شینگن دارید، مدارک اقامتی کشور دوم مانند رزرو هتل را ارائه دهید.

وقت سفارت بلژیک

مدرک اشتغال و توانایی مالی

برای کارمندان:

گواهی اشتغال به کار: یک گواهی امضا شده، تاریخ دار و مهر شده بر روی سربرگ شرکت محل کار همراه با اطلاعات تماس. ذکر نام متقاضی، سمت، حقوق و سال های استخدام الزامیست.

نامه اجازه مرخصی از طرف کارفرما و فیش حقوقی درآمد سه ماهه اخیر.

مدرک پرداخت بیمه تامین اجتماعی:

ریز گردش حساب بانکی متقاضی برای 6 ماه گذشته: در ریز گردش حساب بانکی، واریز حقوق به این حساب مشخص شود.

برای کارفرمایان، مشاغل آزاد، خویش فرما:

مجوز کسب و کار معتبر/ پروانه بهره برداری، روزنامه رسمی شرکت، مدرک پرداخت بیمه تامین اجتماعی (لیست بیمه)

ریز گردش حساب بانکی متقاضی برای 6 ماه گذشته: در ریز گردش حساب بانکی، درآمدهای واریزی مشخص شود.

رسید آخرین پرداخت مالیات.

برای افراد بازنشسته:

حکم باز‌نشستگی صادر شده توسط مقامات ذی ربط. ریز گردش حساب بانکی متقاضی برای 6 ماه گذشته: در ریز گردش حساب بانکی، درآمدهای واریزی مشخص شود.

برای همراهان، در صورت شاغل نبودن:

همسر: شناسنامه + کارت ملی

فرزندان

مدرک اثبات نسبت خانوادگی از طریق سند تولد (شناسنامه شناسنامه پدر برای کل اعضای خانواده کافی است)

گواهی اشتغال به تحصیل (با توجه به سن فرزند) – افراد زیر سن قانونی که به تنهایی سفر می‌کنند: اجازه از  طرف هر دو والدین

افراد زیر سن قانونی که با یکی از والدین سفر می‌کنند:

اجازه از طرف ولی دیگر

مدارک لازم برای افراد زیر سن قانونی:

ترجمه شناسنامه

موافقت والدین یا سرپرست قانونی (قیم)

وقت سفارت بلژیک

اگر کودک به تنهایی و یا با یکی از والدین سفر می‌کند:

مجوز امضا شد‌ه در دفتر اسناد رسمی توسط والدین ولی دیگری که با وی سفر نمی‌کند ضروری است. (برگه اصلی و کپی آن).

کپی گذرنامه قدیمی

اگر در گذرنامه قدیمی خود، برای 5 سال گذشته ویزای شینگن داشته باشید، پیشنهاد می‌شود به همرا فرم درخواست خود کپی ویزاهای شینگن و صفحه اطلاعات شخصی گذرنامه قدیمی را نیز ارائه دهید.

متقاضیان عزیزی که با نحوه گرفتن وقت سفارت بلژیک آشنایی کافی نداشته و یا به علت مشغله زمان کافی جهت پیگیری اخذ وقت سفارت را ندارند می‌توانند از خدمات شرکت پردیس ویزا جهت اخذ وقت سفارت استفاده نمایند.

جهت اطلاع بیشتر از وقت سفارت ها باما تماس حاصل نمایید.

وقت سفارت لهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *