وقت سفارت آلمان

پردیس ویزا

وقت سفارت آلمان

کشور آلمان با مرکزیت برلین کشوری اروپاییست که با فرانسه، سوئیس، چک، اتریش، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، لهستان و دانمارک همسایه است. آلمان بزرگترین کشوری صنعتی در اتحادیه اروپاست و عضو منطقه شینگن نیز می باشد. از اینرو متقاضیان بسیاری خواهان این هستند که در کشور زیبای آلمان تحصیل، کار یا زندگی کنند. برای رفتن به کشور آلمان ابتدا باید ویزای شینگن اخذ نمود. برای اخذ ویزای شینگن نیز اول باید وقت سفارت آلمان را دریافت کرد. در صورتی که نیاز به اخذ وقت سفارت آلمان دارید می‌توانید از خدمات پردیس ویزا استفاده نمایید.

وقت سفارت آلمان جهت متقاضیانی است که می خواهند با اهداف مختلفی مانند توریستی، تجاری و تحصیلی در کشور آلمان اقدام نمایند. متقاضیان باید جهت سفر به کشور آلمان ویزای این کشور را تهیه کنند و اخذ ویزا مستلزم پشت سر گذاشتن مراحلی است. از مهم ترین مراحل، تعیین وقت سفارت جهت ارائه مدارک و مصاحبه است. اشخاص می‌­توانند به صورت آنلاین از طریق شرکت ویزا متریک visametric اقدام به گرفتن وقت سفارت نموده و با تهیه مدارک به کنسولگری آلمان مراجعه نمایند.

بهترین زمان جهت گرفتن وقت سفارت چندماه قبل از سفر است تا افراد بتوانند با خیال راحت سفر نمایند. در برخی از ماه های سال به علت صف های طولانی، متقاضی ناچار است منتظر اخذ وقت بماند زیرا که تعداد متقاضیان در این فصول زیاد است. به همین علت برخی از افراد ترجیح می­‌دهند از طریق وب سایت رسمی شرکت ویزامتریک اقدام به رزرو و تعیین وقت سفارت داشته باشند. برای ویزاهای سرمایه­ گذاری و تحصیلی وقت فوری سفارت وجود ندارد. اما برای ویزای کاری بدون اخذ وقت می توانید درخواست خود را ارائه نمایید. و همچنین چنانچه سفر به دلایل پزشکی باشد با ارائه مدارک پزشکی و پذیرش از بیمارستان های آلمان می­‌توان برای یک هفته تا 1 ماه بعد وقت سفارت را رزرو نمود.

نحوه اخذ وقت سفارت آلمان

جهت تعیین وقت سفارت آلمان لازم است وارد سایت نمایندگی سفارت آلمان (visametric) شوید. در ابتدا اسناد و مدارک مورد نیاز را از طریق سایت سفارت ملاحظه نموده و اقدام به آماده سازی آنها نمایید. مرحله دوم، وقت سفارت خود را به صورت آنلاین رزرو نمایید و سر وقت وارد ویزا متریک شوید. مرحله بعد پس از بررسی درخواست خود در سفارت گذرنامه خودرا از طریق مراجعه حضوری یا پست دریافت نمایید. جهت اخذ وقت کافیست وارد سایت ویزا متریک شوید و برای تایید وقت سفارت هزینه وقت را به حساب اعلامی توسط ویزا متریک واریز نمایید.

این هزینه فقط جهت این اخذ می شود تا متقاضی سر وقت در مرکز حاضر شود و همچنین بصورت غیر واقعی وقت دریافت نگردد. پس از جمع آوری مدارک و انگشت نگاری هزینه وقت به مسافر عودت داده می شود. یک روز کاری پس از واریز وجه تصویر آنرا به ایمیل اعلامی توسط ویزا متریک ارسال نمایید. با وارد کردن شماره کارت واریزی خود در سایت و تکمیل مشخصات فردی می توانید به صفحه تعیین وقت بروید. پس از تایید مشخصات و فیش واریزی می توانید قرار ملاقات را از روی جدول زمانی رزرو نمایید. لازم به ذکر است که شما می توانید تا 72 ساعت قبل از وقت سفارت خود، یک بار آنرا تغییر دهید.

برای وقت سفارت آلمان چه مراحلی وجود دارد؟

سه مرحله کلی جهت دریافت وقت سفارت آلمان وجود دارد که به ترتیب زیر است:

مرحله نخست: تکمیل فرم درخواست تعیین وقت سفارت

مرحله دوم: پرداخت هزینه ی تعیین وقت سفارت

مرحله سوم: دریافت تاییدیه موافقت با درخواست تعیین وقت سفارت

  • توجه داشته باشید که صرفا ارسال این درخواست تضمینی برای دریافت ویزای شینگن آلمان نیست و ممکن است درخواست متقاضی رد شود.

نکات بسیار مهم در وقت سفارت آلمان

  • تمامی کپی ها باید در برگه 4A گرفته شده باشند.
  • پس از ارائه مدارک به دلایل فنی امکان دریافت مدرک جدید نمی­‌باشد.
  • ارائه درخواست به منزله دریافت ویزای آلمان نمی­‌باشد
  • هزینه های احتمالی مرتبط با سفر برنامه ریزی شده برگشت نخواهد خورد.
  • در صورت ارائه مدارک جعلی یا مخدوش، تمامی کشورهای شینگن این حق را دارند که هیچ ویزایی برای شما صادر ننمایند.
  • متقاضی باید دقت نماید که در وقت سفارت شخصا حاضر بشود. در برخی از مواقع با افراد مصاحبه می‌شود چنانچه شخص دیگری بجای شما در آنجا حضور داشته باشد ممکن است نتواند به سوالات پاسخ بدهد.
  • در هنگام تعیین وقت سفارت دقت نمایید زیرا وقتی که گرفته اید باطل نخواهد شد و هزینه تان برگشت نمی‌خورد.

انواع ویزای پر تقاضای آلمان

ویزای کوتاه مدت نوع C: ویزای کوتاه مدت نوع C ویزایی 90 روزه از 180 روز است. ویزای توریستی شینگن آلمان مختص سفرهاییست که شخص دارنده ویزا به قصد تفریح، دیدار از اقوام و آشنایان و گذراندن دوره های آموزشی کوتاه تر از 90 روز می خواهد انجام دهد. این نوع ویزا یکبار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود یا مولتی است. که دارنده ویزا هر بار فقط به مدت 90 روز می تواند درآلمان یا کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشد. و سپس باید به کشور خود بازگردد و دوباره برای رفتن به کشور آلمان اقدام نماید.

ویزای بلند مدت ملی نوع D: ویزای نوع D یا ویزای ملی این امکان را به متقاضی می دهد که اقامت طولانی تری را در کشور آلمان داشته باشد مانند ویزای تحصیلی، کاری،ازدواج، جستجوی کار و… که شخص می تواند بیشتر از 90 روز نسبت به نوع درخواست در آلمان اقامت داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی آلمان

مدارک وقت سفارت آلمان نیازی به ترجمه ندارند و فقط باید اصل آنها را به سفارت تحویل دهید. لازم به ذکر است که برای ویزای توریستی آلمان، نیازی به ارائه مدرک آزمون­های گوته نمی‌­باشد اما چنانچه بخواهید جهت کار و یا تحصیل به آلمان سفر کنید باید مدرک آزمون زبان گوته را داشته باشید. مدارک مورد نیاز وقت سفارت به شرح زیر هستند:

– فرم درخواست ویزای آلمان که توسط متقاضی تکمیل و امضا شده باشد.

– پاسپورت متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی

– دو قطعه عکس ۳.۵*۴.۵

– بیمه مسافرتی که درآن حوزه شینگن ذکر شده باشد (با سقف حداقل 30 هزار یورو)

– رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان

– دعوت نامه رسمی همراه با تاییدیه اداره پلیس در آلمان

– واچر هتل (در صورتی که دعوتنامه ندارید)

– تمکن مالی و گردش حساب

– شناسنامه و کارت ملی متقاضی

– گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی

 

متقاضیان عزیزی که با نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان آشنایی کافی نداشته و یا به علت مشغله زمان کافی جهت پیگیری اخذ وقت سفارت را ندارند می‌توانند از خدمات ما جهت اخذ وقت سفارت استفاده نمایند.

جهت اطلاع بیشتر از وقت سفارت آلمان با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *