ویزای تحصیلی سوئد

پردیس ویزا

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد یکی از روش های رسیدن به اقامت کشور سوئد است. سوئد کشوری بسیار زیبا و سرسبز در شمال قاره اروپا و در منطقه اسکاندیناوی است. سوئد با کشورهای فنلاند، نروژ و دانمارک همسایه است همچنین عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای حوزه شینگن نیز می باشد. استکهلم بزرگترین شهر و پایتخت کشور سوئد است.  زبان رسمی این کشور سوئدی است ولی اکثر مردم سوئد به زبان انگلیسی نیز آشنا هستند.

واحد پول کشور سوئد کرون است. اقتصاد این کشور نیز بعد از جنگ جهانی دوم رونق گرفت و تا امروز این رشد اقتصادی چشمگیر ادامه دارد. تحصیل در کشور سوئد برای شهروندان سوئدی و دانش آموزان اروپایی رایگان می باشد. از آنجایی که سوئد کشوری مهاجرپذیر با رفاه اجتماعی و امنیت بالاست، مهاجرین بسیاری از سراسر دنیا این کشور را برای تحصیل، کار و زندگی انتخاب می نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی سوئد

کشور سوئد با داشتن سیستم آموزشی عالی و بیش از 35 دانشگاه و حدود 1000 رشته تحصیلی دانشگاهی همچنین نداشتن شرایط سنی تحصیلی، دارای محبوبیت خاصی در بین دانشجویان بین المللی است از این رو دانشجویان برای تحصیل در کشور سوئد ابتدا باید ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی سوئد مختص افرادیست که قصد تحصیل در مقطع دبیرستان، کالج یا دانشگاه های کشور سوئد را دارند. متقاضی برای دریافت این نوع ویزا حتما باید از سوی یک دانشگاه در سوئد پذیرش شود . دانشجو پس از پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی سوئد می تواند یک همراه با خود داشته باشد که در اینصورت برای همراه نیز می تواند درخواست ویزا بدهد.

متقاضی برای تحصیل در کشور سوئد باید به زبان سوئدی یا انگلیسی مسلط باشد و پس از ورود به این کشور نیز می تواند به مدت 6 ماه در دانشگاه، دوره زبان سوئدی را بگذراند و سپس رشته مورد نظر را انتخاب و در دانشگاه به تحصیل مشغول شود. دانشجو پس از اتمام مدت زمان تحصیل نیز باید کشور سوئد را ترک نماید.

متقاضی برای ماندن در کشور سوئد یا می تواند در مقطع تحصیلی بالاتر درخواست دهد یا بعد از فارغ التحصیلی به مدت 6 ماه اجازه دارد که در کشور سوئد شغلی را پیدا نماید که در این صورت و بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر می تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کند و برای اقامت کاری سوئد درخواست دهد و بعد از موافقت، به کار در سوئد مشغول شده و بعد از 3 الی 5 سال کار و زندگی و پرداخت بیمه و مالیات در سوئد، می تواند درخواست اقامت دائم نماید.

ویزای تحصیلی سوئد

 

مزایای ویزای تحصیلی سوئد

صدور ویزا همزمان برای همراه دانشجو ( همسر و فرزندان زیر 18 سال )

اجازه کار برای دانشجو 10 الی 20 ساعت در هفته

برخورداری از بیمه درمانی

امکان تحصیل رایگان برای همسر و فرزندان متقاضی

دانشجویان در مقطع دکترا علاوه براینکه رایگان تحصیل می کنند، کارمند محسوب شده و حقوق دریافت می نمایند

امکان تحصیل بدون شرایط سنی در مقاطع مختلف

اخذ مجوز اقامت که سالانه باید تمدید شود

تنوع رشته های تحصیلی در دانشگاه های سوئد

اعتبار مدرک تحصیلی سوئد در سراسر دنیا

وجود کالج زبان

 

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی سوئد

پاسپورت معتبر

اصل و کپی صفحات پاسپورت

دو قطعه عکس رنگی

مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی آیلتس 5.5

نامه پذیرش از دانشگاه سوئد

تکمیل و ارائه فرم های درخواست ویزا

ارائه تمکن مالی

بیمه نامه مسافرتی

آدرس محل سکونت

پرینت گردش حساب بانکی 6 ماه اخیر

گواهی ازدواج و گواهی تولد هر فرزند ( در صورت تاهل )

نامه تعهد پدر و مادر برای حمایت از متقاضی

مدارک هویتی

پرداخت هزینه ویزا

ترجمه مدارک فوق به زبان انگلیسی

 

اخذ ویزای دانش آموزی سوئد

تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور سوئد دارای 4 سطح است: سطح پیش دبستانی که از چهار سالگی است، سطح آمادگی که یکسال قبل از ورود به ابتدایی است، سطح آموزش اجباری (ابتدایی) که از هفت سالگی و به مدت 9 سال است و سطح غیراجباری (دبیرستان) که به مدت 3 سال است و دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند، در این مقطع خود را برای دانشگاه آماده کرده و رشته مورد نظر را انتخاب می نمایند.

دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل، کشور سوئد را انتخاب می کنند (زیر 18 سال)، به دو حالت می توانند در این کشور تحصیل کنند. اول اینکه دولت سوئد قیومیت دانش آموز را بر عهده بگیرد و حالت دوم اینکه مدرسه مورد نظر در سوئد قیومیت دانش آموز را برعهده بگیرد که این حالت (مدرسه) کم هزینه تر است. البته دانش آموزان در این مقطع به هر دو زبان انگلیسی و سوئدی می توانند تحصیل نمایند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد

دانشجویان برای تحصیل دانشگاهی در کشور سوئد ابتدا باید از یکی از دانشگاه های سوئد دعوتنامه یا پذیرش گرفته و مدارکی مانند: دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل حداقل 13 ، آیلتس 5.5 آکادمیک، مدرک PTE پیرسون ارائه دهند. مدت زمان اخذ کارشناسی در کشور سوئد نسبت به نوع رشته متفاوت می باشد که معمولا 3 الی 4 ساله است. متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان سوئد باید زبان سوئدی بداند البته دانشگاه های رایگان فقط هزینه ثبت نام سالیانه را دریافت می کنند.

در سوئد دانشگاه های زبان انگلیسی وجود دارد که شهریه آن نسبت به نوع رشته و رتبه دانشگاه متفاوت است. البته لازم به ذکر است که دانشجویان کارشناسی در کشور سوئد اجازه کار حین تحصیل نیز داشته و 10 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت می توانند مشغول به کار شوند. دانشجویی که قصد داشته باشد ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند، حداقل باید 30 واحد درسی از واحدهای رشته تحصیلی در دانشگاه را با موفقیت گذرانده باشد.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

در دانشگاه های سوئد مقطع کارشناسی به عنوان دوره اول، کارشناسی ارشد دوره دوم و دکترا دوره سوم تحصیلات عالی محسوب می شوند. متقاضیان کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه های کشور سوئد، آیلتس 6.5 که هر مهارت دارای نمره 6 باشد را باید اخذ نمایند.

دوره کارشناسی ارشد در سوئد 1 الی 2 ساله است که هم به زبان سوئدی و هم انگلیسی تدریس می شود که تقریبا 75% آموزش در دانشگاه و 25% از زمان تحصیل برای تحقیق پروژه پایان نامه در نظر گرفته می شود. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را به صورت پارت تایم دارند. اخذ کارشناسی ارشد از کشور سوئد، مورد تائید دانشگاه ها و کارفرمایان در سراسر جهان است.

 

تحصیل در مقطع دکترا در سوئد

متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد باید آیلتس 7 ، مقالات ISI (مقالات بین المللی)، چاپ مقاله در نشریات بین المللی، رزومه کاری و تحصیلی عالی داشته باشند. دانشجویان مقطع دکترا در کشور سوئد باید سوپروایزر یا استاد راهنما داشته باشند. این مقطع تحصیلی بسته به نوع رشته 4 تا 5 سال تحصیلی به طول می انجامد. دانشجویان دکترا در سوئد علاوه بر تحصیل رایگان، کارمند محسوب می شوند و حقوق دریافت می کنند. البته حق اجازه کار تا 30 ساعت در هفته را نیز دارا می باشند.

 

شرایط و مزایای دوره زبان انگلیسی در سوئد

دانشگاه های کشور سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می شوند بنابراین دانشجویان و متقاضیانی که قصد ورود به کشور سوئد را دارند می توانند با داشتن آیلتس 5.5 آکادمیک به کشور سوئد وارد و سپس دوره شش ماهه زبان انگلیسی در سوئد را بگذرانند. گذراندن دوره شش ماهه زبان انگلیسی در سوئد در دانشگاه برگزار می شود که این کلاسها شامل 30 واحد دانشگاهی است بنابراین ویزای دوره زبان انگلیسی در کشور سوئد، تحصیلی محسوب شده و دارای شرایط ویزای تحصیلی نیز می باشد که از مزایای این نوع ویزا می توان به ویزای همزمان همراه و تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال اشاره کرد.

یکی دیگر از مزایای گذراندن دوره زبان در سوئد، شرایط بورسیه تحصیلی سوئد است به این صورت که افرادی که دوره های شش ماهه زبان در کشور سوئد را گذرانده اند شانس بیشتری در بورسیه شدن در دانشگاه های سوئد و مقاطع مختلف تحصیلی دارند. هزینه دوره شش ماهه زبان در کشور سوئد در حال حاضر 55000 کرون سوئد (5500 یورو) می باشد.

 

اسامی برخی از دانشگاه های برتر کشور سوئد

دانشگاه استکهلم، اوپسالا، لولئو، سوئیدن، صنعتی چالمرز، گوتنبرگ، لوند، لینشوپینگ، سلطنتی فناوری، علوم کشاورزی، اومئو، یوتبری، کارولینسکا و…

جهت اطلاعات بیشتر از ویزای تحصیلی سوئد با مشاورین پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *