نیروی متخصص فدرال کانادا

پردیس ویزا

نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Workers)

نیروی متخصص فدرال کانادا از جمله ویزاهای پرطرفدار جهت اخذ اقامت دائم کانادا است که از همان ابتدا متقاضی می‌تواند اجازه کار، تحصیل و زندگی در کانادا را داشته باشد. جهت اطلاع بیشتر از شرایط و امتیازبندی ویزای تخصص فدرال کانادا با نتخصصین پردیس ویزا تماس حاصل نمایید تا شما را در این امر یاری نمایند.

برنامه ورود سریع (express entry)

این برنامه که سریعترین طریق جذب مهاجر محسوب می‌شود و به کارفرماها در کانادا این امکان را می­‌دهد که به بانک اطلاعاتی مشاغل کانادا دسترسی پیدا نمایند و  به استانهای کانادا این امکان را می‌دهد که براساس بازار کار نیروی مورد نیازش را جذب نماید.

این سیستم یک برنامه مهاجرتی نیست بلکه روش کارامدی جهت اخذ پرونده ها محسوب می­‌شود، به عبارتی از میان پرونده های دریافتی دولت فدرال کانادا متقاضیان مد نظر خود را برای اقدام در برنامه های نیروی متخصص فدرال و فنی و حرفه ای فدرال انتخاب می‌­نماید. این روش به رشد اقتصادی کانادا کمک خواهد نمود زیرا به جذب بهترین افراد کمک می‌­نماید. همچنین روش جدید الکترونیکی را وارد سیستم مهاجرتی کانادا می‌­نماید.

همه افراد می­‌توانند جهت ثبت‌نام درخواست دهند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد به این شرط که فرد متقاضی در قالب یکی از برنامه های نیروی متخصص، فنی و حرفه ای و یا تجربه کانادایی قرار بگیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص در سیستم Express Entry

  • دریافت دعوتنامه و ارسال مدارک مورد نیاز
  • اخذ ویزا و اقدامات بعدی جهت دریافت اقامت دائم

متقاضی ویزای نیروی متخصص فدرال باید امتیاز 67 از 100 را اخذ نماید تا بدین ترتیب بتواند جهت مهاجرت به کانادا اقدام نماید. شرایطی که برای مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص نیاز است به شرح زیر می‌باشد:

  • تسلط متقاضی به زبان انگلیسی یا فرانسوی که حداکثر 28 امتیاز دارد (24 امتیاز زبان اول و 12 امتیاز زبان دوم)
  • سطح تحصیلات آکادمیک متقاضی 25 امتیاز دارد.
  • تجربه و سابقه کار حداکثر 15 امتیاز دارد.
  • سن متقاضی که هر چه جوانتر باشد امتیاز بیشتری اخذ می‌­نماید. سن حداکثر 12 امتیاز دارد.
  • چنانچه متقاضی در کانادا پیشنهاد کاری داشته باشد برای وی حداکثر 10 امتیاز دارد.
  • انطباق پذیری که حداکثر 10 امتیاز دارد.

 

مراحل Express Entry به شرح زیر می‌­باشد:

(در این روش ابتدا بررسی می‌­شود که شما چند امتیاز کسب می­‌نمایید و متعاقبا توسط دولت کانادا متقاضی رتبه دریافت می­‌نماید)

 

مرحله نخست، ایجاد پروفایل EE: در مرحله نخست متقاضی باید نسبت به گردآوری اطلاعات (شامل زبان انگلیسی/فرانسه، تحصیلات، اطلاعات شخصی و..) و تکمیل فرم و ایجاد پروفایل به طریق آنلاین از طریق وب سایت مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

متقاضی در صورتی وارد مرحله بعدی که یک مرحله رقابتی محسوب می­شود می­‌گردد که دارای شرایط لازم باشد یعنی در یکی از روش­های مهاجرتی اقتصادی فدرال انتخاب گردیده باشد. متقاضیانی که دارای دعوتنامه از کانادا باشد یا از طریق برنامه استانی کانادا انتخاب شده باشد وارد مرحله بعدی می‌­شوند در غیر این صورت یعنی چنانچه فاقد شرایط ذکر شده باشند باید در وب سایت های مشاغل کانادا از قبیل Jobbank  که متعلق به وزارت کار و منابع انسانی در کانادا است پروفایل دیگری را ایجاد نمایند تا از این طریق بتوانند دعوتنامه دریافت نمایند چنانچه از این روش نیز نتوانند دعوتنامه دریافت نمایند تصمیم لازم که فقط بر اساس پروفایل متقاضی می­باشد توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اتخاذ خواهد شد.

اطلاعات باید صحیح بوده زیرا در صورت غیرواقعی بودن آن ها مانع از ورود به لیست انتظار کاندیداها برای چندیدن سال به صورت متمادی خواهد شد. تکمیل ناقص یا متناقص با مدارک خواسته شده اداره مهاجرت که بولتن آن برای ویزا آفیس های کانادا ارسال شده است، سبب ریجکت پرونده متقاضی خواهد شد.

 

مرحله دوم، ارسال دعوتنامه جهت اخذ اقامت کانادا می­‌باشد:

در مرحله دوم ویزای نیروی متخصص کانادا متقاضیانی به این مرحله می‌­توانند وارد شوند که از سوی اداره مهاجرت کانادا دعوت شده باشند. متقاضیان برحسب امتیازاتی که اخذ نموده اند و براساس سیستم رتبه بندی فراگیر رتبه بندی می­‌شوند. اشخاصی جهت ارسال پرونده مهاجرت به کانادا دعوت خواهند شد که دارای بهترین مهارت ها در بین افراد دیگر و دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای محلی یا دولت استانی باشند. پروفایل تکمیل شده در مرحله قبلی در انتخاب شما موثر است.

در صورت انتخاب متقاضی دولت کانادا برای وی دعوتنامه ارسال خواهد کرد، سپس 60 روز مهلت دارد تا جهت اخذ اقامت دائم کانادا پرونده آنلاین ثبت کند. در کمتر از 6 ماه بعد از ثبت تقاضای آنلاین اداره مهاجرت و شهروندی کانادا پرونده را بررسی می‌­نماید. متقاضی باید اطمینان حاصل نمایند که تمام فرم ها و مدارک را در این مدت ارسال نمایند. سپس متقاضی و خانواده او جهت ورود به خاک کانادا مجوز ورود دریافت می‌­کنند. ارسال مدارک و فرم ها جهت اخذ اقامت دائم کانادا باید طبق فرمت قابل قبول باشد.  متقاضیانی که موفق نشوند به مرحله دوم وارد شوند می­‌توانند تا 12 ماه در بانک اطلاعاتی باقی بمانند و چنانچه مجدد انتخاب نشدند باید پروفایل جدیدی ایجاد نمایند و درخواست خود را ارسال نمایند. این روش روند رسیدگی به پرونده ها را تسریع می‌­بخشد.

 

در صورت پذیرش دعوتنامه به یکی از طرق زیر می­‌توان جهت برنامه جدید Express Entry اقدام نمود:

Federal Skill Worker

Canadian experience class

Provincial nomination Program

Federal Trade skill worker

در سیستم Express Entry امتیازبندی بدین صورت است که متقاضی باید تا 1200 امتیاز کسب نماید که بین 460 تا 500 امتیاز برای عوامل انسانی متقاضی، 40 امتیاز برای عوامل انسانی همسر متقاضی، 600 امتیاز برای پیشنهادات شغلی یا گزینش از سوی استان های کانادا و 100 امتیاز برای مهارت های قابل انتقال متقاضی در نظر گرفته شده است.

شرایط متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص فدرال

اشخاصی که بالای 18 سال داشته باشند می‌­توانند از طریق پورتال اداره مهاجرت کانادا درخواست بدهند.

داوطلب باید حداقل امتیاز های مورد نیاز را بر اساس جدول زیر کسب کند.

داوطلب باید به امتیاز 67 برسد.

 

فاکتور                                       امتیاز
تحصیلات                                تا 25 امتیاز
سن                                      تا 12 امتیاز
مهارت زبان                             تا 28 امتیاز
تجربه کاری                             تا 15 امتیاز
پیشنهاد کاری                            تا 10 امتیاز
سازش و انطباق پذیری کانادا             تا 10 امتیاز

 

سایر شرایط متقاضی:

  1. داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه
  2. داشتن تمکن مالی کافی
  3. نداشتن سو پیشینه
  4. داشتن حداقل یک سال سابقه کار در ده سال گذشته

جهت اطلاعات بیشتر درباره این نوع ویزا با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *