وقت سفارت ایتالیا

پردیس ویزا

وقت سفارت ایتالیا

ایتالیا کشوری محبوب با جاذبه های دیدنی بسیار زیبا در دنیاست که در قاره اروپا واقع گردیده است. شهرهای مهم کشور ایتالیا عبارتند از رُم پایتخت ایتالیا، میلان، قلورانس و شهر روی آب ونیز زیبا است. همسایگان ایتالیا نیز کشورهایی مانند فرانسه، سوئیس، اتریش، واتیکان، سان مارینو و اسلوونی می باشد. ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است و همچنین مقصد اصلی گردشگران و متقاضیان از سراسر دنیا است که می خواهند برای گردش، کار یا تحصیل در این کشور اقامت داشته باشند. ابتدا برای رفتن به کشور ایتالیا، گردشگران و متقاضیان باید ویزای شینگن دریافت کنند. جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا با موسسه پردیس ویزا در ارتباط باشید.

متقاضیان برای دریافت ویزای شینگن از کشور ایتالیا، می توانند به سفارت این کشور درخواست دهند. اولین مرحله اقدام برای اخذ ویزای شینگن از ایتالیا، اخذ وقت سفارت ایتالیا است. در این مرحله متقاضی باید درخواست وقت سفارت خود را به صورت آنلاین به شرکت نمایندگی سفارت ارائه داده و وقت خود را جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک رزرو نماید. شما متقاضیلا عزیز می توانید جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا یا اخذ ویزای شینگن با موسسه پردیس ویزا با بیش از ده سال سابقه با مجوز رسمی، در ارتباط باشید.

"وقت

نحوه درخواست وقت سفارت ایتالیا

جهت رزرو وقت سفارت ایتالیا، در ابتدا باید وارد سایت نمایندگی سفارت ایتالیا به نام CKGS شوید. سپس طبق توضیحاتی که در سایت است، یک حساب کاربری ایجاد کرده، نوع ویزا را مشخص کنید و فرم را کاملا دقیق تکمیل نمایید. دقیق به این دلیل که بعد از تکمیل حساب کاربری اطلاعاتی مانند شماره پاسپورت، نام متقاضی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و تاریخ تولد را نمی توانید تغییر دهید.

فرم را باید به زبان انگلیسی پر کرده و تمام اطلاعات پاسپورت که در فرم ها وارد می کنید باید دقیقا مطابق با پاسورت متقاضی باشد. لازم به ذکر است که تمامی اعضای خانواده نیاز به گرفتن وقت سفارت دارند. در صورتیکه زمان ورود به CKGS هر کدام از اطلاعاتی که وارد کرده اید مغایرت داشته باشد، از حضور شما در مرکز جلوگیری به عمل خواهد آمد. اگر هر یک از متقاضیان نامه تاییدیه وقت سفارت ایتالیا را نداشته باشند، اجازه ورود نخواهند داشت. فرزندان زیر 12 سال هم نیاز به حضور در مرکز CKGS ندارند.

هزینه وقت سفارت ایتالیا چقدر است؟

متقاضی باید هزینه وقت سفارت ایتالیا را به صورت آنلاین و برای هر نفر مبلغ 500 هزار تومان پرداخت نمایید. البته باید بگوییم که این مبلغ در روز وقت سفارت به شما عودت داده می شود. و این پرداختی فقط به این دلیل است که متقاضی در روز وقت سفارت تعیین شده، حاضر شود. در روز وقت سفارت نیز هزینه ای به یورو باید به کارگزاری پرداخت کنید به این صورت که برای وقت سفارت عادی 110 یورو و برای وقت Premium باید 151 یورو به کارگزاری پرداخت نمایید.

لازم به ذکر است که به علت تقاضای بالا برای اخذ ویزای شینگن ایتالیا، فقط در ماه، چهار بار این سفارت برای نوبت دهی وقت باز می شود. مدت زمان اعلام نتیجه مصاحبه در روز وقت سفارت ایتالیا هم پس از بررسی توسط افسر ویزا، 30 تا 40 روز طول می کشد. البته نا گفته نماند که متقاضیانی که قصد دارند زودتر نتیجه درخواستشان اعلام گردد می توانند به صورت VIP وقت سفارت فوری دریافت کنند.

"وقت

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا یا ویزای شینگن ایتالیا به صورت ویزای یکبار ورود، ویزای دوبار ورود و ویزای چند بار ورود یا مولتی صادر می شود که 90 روز از 180 روزه می باشد. از آنجایی که ایتالیا کشوری باستانی است پر است از جاذبه های توریستی تاریخی، طبیعی و مدرن که دل همه جهانیان را برده است. بنابراین ویزای توریستی ایتالیا یکی از ویزای های محبوب در دنیاست که بسیار پر طرفدار می باشد. اخذ این نوع ویزا مدارکی را شامل می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا

فرم درخواست ویزای ایتالیا

فرم تکمیل شده درخواست ویزا که دارای دو امضا باشد (برای کودکان فرم درخواست باید توسط والدین پر و امضا شود)

عکس

دو قطعه عکس رنگی جدید به سایز 35 در 40 میلیمتر با پشت زمینه سفید بدون روتوش

کارت شناسایی

ارائه ترجمه شناسنامه متقاضی الزامیست

گذرنامه

پاسپورت با حداقل 90 روز اعتبار از تاریخ خروج از حوزه شینگن و دارای حداقل دو صفحه سفید

کپی از صفحه اول پاسپورت و ویزای شینگن های قبلی متقاضی که مهر ورود و خروج داشته باشد الزامیست. مثل ویزاهای بریتانیا و آمریکا و ویزاهای معتبر

دعوتنامه

دعوتنامه در صورت وجود. در صورتیکه دعوتنامه دارید نیاز به رزرو هتل نیست و دعوتنامه باید توسط شهروند ایتالیایی یا اقامت دائم ایتالیا صادر شده باشد و همچنین کپی پاسپورت یا کپی کارت شناسایی شهروند ایتالیا لازم است

اجازه نامه

در صورتیکه افراد زیر سن قانونی با والدین خود سفر نمی کنند، اجازه نامه محضری با تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه مورد نیاز است

مدارک شغلی

ترجمه مدارک شغلی متقاضی که بر روی سربرگ شرکت باشد و برای افرادی که دارای شرکت هستند و سمت های مدیریتی دارند، روزنامه رسمی که قدیمی تر از 3 سال نباشد. در صورتیکه بیشتر از 3 سال باشد باید متقاضی مدارکی ارائه دهد که این شرکت هنوز فعال است. اساسنامه و ثبت شرکت نیز مانند روزنامه رسمی نباید بیشتر از 3 سال قدمت داشته باشد.

برای افراد خود اشتغال جواز کسب لازم است. کارمندان شرکتهای خصوصی نیز باید بیمه 6 ماهه اخیر یا فیش حقوقی یا قرارداد کاری ارائه دهند.

مدارک بانکی

ارائه ریز گردش حساب سه ماهه اخیر که به تاییدیه امور بین الملل بانک رسید‌ه باشد (به زبان انگلیسی).

مدارک مالی

ارائه ترجمه سند ملکی در صورت وجود

بیمه

ارائه بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو که کل مدت سفر متقاضی را پوشش دهد

کپی بلیط هواپیمای رزرو شد‌ه

"وقت

رزرو هتل که در بر گیرنده کل مدت زمان اقامت متقاضی باشد

نکته: همه مدارک توسط مترجم رسمی قوه قضاییه به انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شود و اگر هر کدام از مدارک گفته شده ارائه نشود ممکن است باعث ردی درخواست شود. مدارک باید فقط توسط خود متقاضی ارئه شود و کسی دیگر نمی تواند به جای شما ارائه دهد. سفارت ایتالیا در ایران حق این را دارد که مدارک بیشتری را جهت بررسی دقیق تر شرایطتان از شما بخواهد.

جهت اطلاع بیشتر از وقت سفارت باما تماس حاصل نمایید.

وقت سفارت هلند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *