بازگشایی دانشگاه های کانادا از پاییز 2021

پردیس ویزا

بازگشایی دانشگاه های کانادا از پاییز 2021

بازگشایی دانشگاه های کانادا و برگزاری کلاس های حضوری از ترم پاییز 2021 کلاس های حضوری می تواند خبر خوبی برای دانشجویان بین المللی و کانادایی باشد. از آنجایی که پیش بینی می شود واکسیناسیون شهروندان کانادایی تا سپتامبر سال جاری (2021) به اتمام می رسد. بنابراین برخی از دانشگاه های کشور کانادا آمادگی خود را برای برگزاری کلاس های حضوری در ترم پاییز و البته بازهم با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرده اند.

اسامی دانشگاه هایی که برای کلاس های حضوری آماده هستند به شرح زیر می باشد:

بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بریتیش کلمبیا آمادگی خود را برای بازگشت دانشجویان و برگزاری کلاس های تحقیقاتی و حضوری. در پاییز 2021 با رعایت پروتکل بهداشتی اعلام کرد. این دانشگاه سلامت و ایمنی دانشجویان و کارکنان خود را در اولویت قرار می دهد.

دانشگاه ویکتوریا نیز برای برگزاری کلاس های حضوری در پاییز 2021  برنامه ریزی می کند.

انتاریو:

دانشگاه تورنتو نیز اعلام کرد که کارکنان و کتابداران می توانند در پاییز 2021 به دانشگاه بازگردند. و همچنین دانشجویان نیز می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی در محیط دانشگاه به تحقیقات خود به صورت حضوری بپردازند.

دانشگاه اتاوا نیز قصد دارد کلاسهای خود را به تکنولوژی هایی مجهز نماید. تا دانشجویان بتوانند به صورت حضوری و با خیال راحت آموزش های تحقیقی و تجربی داشته باشند.

دانشگاه بروک نیز برای درس هایی که نیاز به حضور دانشجو در دانشگاه باشد. مانند رشته های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و آموزشهای تجربی در پاییز 2021 برنامه ریزی می کند.

دانشگاه های ویندزور و وسترن نیز برای برگزاری کلاس های حضوری و فعالیت های دانشگاهی در پاییز 2021 اعلام آمادگی می کند.

آلبرتا:

دانشگاه آلبرتا نیز آموزش دانشگاهی خود را به صورت ترکیبی یعنی هم حضوری و هم از راه دور در پاییز 2021 برگزار می کند.

دانشگاه لتبریج برای برگزاری کلاس های حضوری و ورود دانشجویان و کارکنان به این دانشگاه، شرط استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را عنوان کرد.

کبک:

دانشگاه کبک موافق برگزاری کلاس های حضوری. به شرط حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و همچنین موافق  کلاس ها به صورت تدریجی یا یک روز در هفته می باشد.

دانشگاه کنکوردیا هم برای پاییز 2021 با برگزاری کلاس های ترکیبی: حضوری و آنلاین موافق است.

دانشگاه مک گیل هم برای برگزاری برخی از دروس در دانشگاه که نیاز به حضور استاد و دانشجو دارد، برای پاییز 2021 برنامه ریزی می کند.

ساسکاچوان:

و اما دانشگاه ساسکاچوان به دلیل عدم اطمینان از انجام واکسیناسیون به موقع. برنامه ای برای برگزاری کلاس های حضوری در پاییز سال جاری ندارد. ولی این دانشگاه آمادگی خود را برای حضور دانشجو ها در دانشگاه در ترم زمستان 2022 اعلام می نماید.

نیوبرانزویک:

دانشگاه سنت توماس کلاس های خود را برای پاییز 2021 آماده می کند. البته اعلان نهایی این دانشگاه برای برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه از ماه می تا ژوئن اطلاع رسانی خواهد شد.

جزیره پرنس ادوارد:

دانشگاه این جزیره نیز موافقت خود را برای برگزاری کلاس های حضوری از پاییز 2021 اعلام می دارد.

نوااسکوشیا:

دانشگاه آکادیا از دانشجویان و کارکنان خواسته که خود را برای حضور در این دانشگاه در ترم پاییز 2021 آماده کنند.

دانشگاه دالهاوزی نیز آماده برگزاری کلاس های حضوری. البته برای دروس کمتر از 100 نفر، درس های آزمایشگاهی و کلاس های کوچک است. دوره های پر جمعیت می توانند به صورت آنلاین یا ترکیبی فعالیت داشته باشند.

نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه مموریال موافق برگزاری درسهای تحقیقاتی به صورت حضوری است. و در مورد اینکه کلیه دروس به صورت حضوری از پاییز 2021  در دانشگاه ها فعالیت خود را شروع کنند، هنوز تصمیم نگرفته است.

مانیتوبا:

در حال حاضر دانشگاه مانیتوبا و دانشگاه وینیپگ موافقت خود را برای برگزاری کلاس های حضوری در پاییز 2021 اعلام نکرده. و در حال تحقیق در این باره می باشند.

دانشگاه برندن نیز از آنجایی که قصد دارند با تصمیم درست و اینکه میانه ترم با موج جدید کووید 19 مواجه نشده و عقب نشینی نکنند، فعلا برگزاری کلاس های حضوری در این دانشگاه در دست تحقیق و بررسی است.

جهت اطلاع از بازگشایی دانشگاه های کانادا از پاییز 2021 و ویزای دانشجویی کانادا با مشاورین پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *