وقت سفارت فرانسه

پردیس ویزا

 وقت سفارت  فرانسه

کشور زیبای فرانسه با جاذبه های گردشگری فراوان مقصدی ایده آل برای سفر است. کشور فرانسه جزو اولین کشورهایی بود که معاهده شینگن را امضا کرد. بنابراین فرانسه ی زیبا  و محبوب عضو شینگن است و متقاضیانی که قصد سفر به کشور پرطرفدار فرانسه را دارند باید ویزای شینگن دریافت کنند. اولین قدم برای اخذ ویزای شینگن از کشور فرانسه، گرفتن وقت سفارت فرانسه است. لذا جهت اخذ وقت سفارت و دریافت ویزای شینگن فرانسه با کارشناسان متخصص در امر انواع ویزا در موسسه پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

ابتدا باید بگوییم که متقاضیان جهت دریافت وقت سفارت فرانسه و اخذ ویزای فرانسه باید از طریق نمایندگی سفارت فرانسه اقدام کنند. که این روش مراحل و مدارک مورد نیاز و مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم. البته ناگفته نماند که نبود مدارک کافی و مورد نیاز، امکان گرفتن این ویزا را بسیار مشکل و حتی غیر ممکن می‌سازد. بنابراین برای اخذ ویزای شینگن فرانسه نیاز است که برنامه ریزی درست و نظارت دقیق داشته باشید.

نحوه گرفتن وقت سفارت

اابتدا متقاضی می بایست قبل از گرفتن وقت سفارت، فرم درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین در سایت France-Visas تکمیل کرده و پرینت بگیرد. سپس وارد سایت VFS Global فرانسه شده و حساب کاربری در بخش رزرو وقت، تشکیل داده و ثبت نام کند. و اولین تاریخ ممکن جهت وقت سفارت فرانسه را رزرو کند. به این نکته توجه داشته باشید که شماره درخواست خود را که پس از تکمیل فرم درخواست خود در سایت France-Visas گرفته اید را می بایست جهت اخذ وقت سفارت وارد نمایید. به این ترتیب وقت سفارت خود را می گیرید و در روز معین و تاریخ ذکر شده در سایت، به مرکز VFS مراجعه می کنید.

نکاتی درخصوص وقت سفارت فرانسه

  • چنانچه جهت تعیین وقت سفارت اقدام می‌­نمایید از به همراه داشتن وسایلی چون دوربین عکاسی، لپ تاپ، گوشی موبایل و… خودداری نمایید.
  • وقت سفارت تنها به صورت آنلاین و از طریق وب سایت  VFS Global صورت می­‌گیرد.
  • کشور فرانسه عضو اتحادشینگن است و جهت سفر به فرانسه نیاز به ویزا شینگن است. حضور شخص متقاضی برای انگشت نگاری در روز تعیین شده در دفتر نمایندگی سفارت فرانسه VFS Global الزامی است.
  • وقت سفارت باید با هدف سفر مطابقت داشته باشد یعنی چنانچه سفر متقاضی توریستی است وقت سفارت توریستی و اگر سفر تجاری باشد وقت مصاحبه تجاری خواهد بود.
  • برای هر شخص باید جداگانه تعیین وقت شده باشد اما چنانچه فردی زیر 12 سال داشته باشد به حضور وی در روز مصاحبه نیاز نیست و فقط جهت تحویل مدارکشان باید تعیین وقت کرده باشید.
  • چنانچه در سایت وی اف اس گلوبال مبدا خود را ایران انتخاب کرده باشید متقاضی باید جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک به دفتر تهران مراجعه نماید.
  • در روز مصاحبه هزینه مربوط به تشکیل پرونده باید بصورت یورو و نقدی باشد، وجه پرداخت شده غیر قابل استرداد است.
  • متقاضی باید در زمان تعیین شده برای وقت سفارت مدارکی دال بر رزرو هتل ارائه دهد و بلیط هواپیما نیز باید بصورت رفت و برگشت ارائه بشود این مدارک در واقع بیانگر این هستند که متقاضی قصد ندارد بصورت طولانی تر از مدت تعیین شده در کشور فرانسه بماند.
  • زمان اخذ وقت سفارت بسیار مهم و حساس است زیرا که در برخی از فصول سال تعداد درخواست ها چنان افزایش پیدا می­‌کند که دریافت پاسخ از طرف کنسولگری این کشور به چند ماه زمان نیاز دارد.

مهمترین و متداول ترین سوال هایی که در وقت سفارت فرانسه پرسیده می‌­شود

  • هدف سفر
  • برای چه مدتی متقاضی قصد اقامت در این کشور را دارد؟
  • اینکه به جز فرانسه به کشورهاای دیگر عضو شینگن می خواهید سفر کنید یا خیر؟
  • چنانچه جواب سوالی را نمی‌دانید به طور صریح بگویید که نمی‌دانید.

ویزای توریستی فرانسه

متقاضیانی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارند باید ویزای شینگن دریافت کنند. برای اخذ ویزای شینگن متقاضی باید نوع ویزای خود را مشخص نماید. مانند ویزای تحصیلی، کاری، ازدواج، تجاری، پزشکی و یا توریستی که ویزای توریستی به قصد گردش، دیدار از خانواده یا دوستان یا دوره های تحصیلی کمتر از 3 ماه می باشد این نوع ویزا( ویزای توریستی) کوتاه مدت بوده و ویزای نوع C است که مدت اقامت آن 90 روز از 180 روز می باشد. البته باید گفت که ویزای نوع C به چند روش یکبار ورود، دوبار ورود و چند بار ورود یا مولتی صادر می شود. ویزای تحصیلی و ویزای کاری و… نیز ویزایی بلند مدت و ویزای نوع D یا ویزای ملی می باشد که دارای اقامتی طولانی نسبت به نوع ویزای متقاضی دارد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی فرانسه

– پرینت نامه وقت سفارت فرانسه از سایت VFS

– فرم درخواست ویزای فرانسه که به صورت آنلاین در France-Visas تکمیل شده

– گذرنامه فعلی متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار و دارای دست کم دو صفحه خالی باشد

– کپی پاسپورت های قبلی در صورتی ویزای شینگن قبلی داشته باشد (با مهر ورود و خروج)

– اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی و همراهان ایشان

– کپی بیمه مسافرتی متقاضی با حداقل 30 هزار یورو پوشش بیمه (این بیمه میبایست در برگیرنده کل زمان اقامت متقاضی در حوزه شینگن باشد).

– ریز گردش حساب 3 ماهه اخیر متقاضی به زبان انگلیسی همراه با مهر امور بین الملل بانک

– نامه تمکن مالی که نشان دهنده میزان پول نقد داخل حساب باشد (قدیمی تر از یک هفته از وقت سفارت نباشد)

– نامه اشتغال به کار بر روی سربرگ شرکت همراه با شماره تماس و آدرس کامل محل کار

– نامه موافقت مرخصی از محل کار

– در صورتی که فرزندان همراه با متقاضی اقدام مینمایند، نامه مرخصی از تحصیل نیاز است

– در صورتی که کارفرما هستید جواز کسب یا پروانه بهره برداری

– در صورتی که عضو هیئت مدیره هستید مدارک ثبت شرکت مانند آخرین روزنامه رسمی مورد نیاز است

– برای پزشکان پروانه طبابت و وکلا پروانه وکالت معتبر مورد نیاز است

– ارائه سند ملکی برای سفارت فرانسه نیازی نیست اما بعضا متصدی ویزا در صورتی که ترجمه سند ملکی را همراه داشته باشید از شما دریافت خواهد کرد.

– واچر هتل که برای کل مدت اقامت معتبر باشد

– ارائه اصل دعوت نامه (در صورت داشتن دعوتنامه به ارائه رزرو هتل نیازی نیست)

– رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما

 

نکته: تمام مدارک به زبان انگلیسی یا فرانسوی توسط مترجم رسمی ترجمه و مهر شود.

 

جهت اطلاع بیشتر از گرفتن وقت سفارت فرانسه یا اخذ انواع ویزای فرانسه باما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *