نیروی متخصص استان آلبرتا

پردیس ویزا

پذیرش نیروی متخصص استان آلبرتا

استان آلبرتا در صدد جذب نیروی متخصص و ماهر است. متقاضیان متخصص که قصد اقامت و زندگی در این استان را دارند می توانند گواهی انتخاب استانی آلبرتا را دریافت نمایند. و از این طریق برای مهاجرت و کار در آلبرتا اقدام نمایند. برای آشنایی بیشتر با این مطلب با ما در پردیس ویزا همراه باشید.

کشور کانادا و استان آلبرتا نیز برای جذب نیروی متخصص دارای شرایطی هستند از جمله:

متقاضیان این نوع مهاجرت (مهاجرت متخصصین) باید دارای مهارت یا تخصص مورد نیاز استان آلبرتا باشند. یا از سوی کارفرمایی که در آلبرتا مشغول کار است، پیشنهاد کاری تمام وقت یا دعوت نامه داشته باشند. یا دارای تحصیلات عالی از دانشگاه های کانادا یا آلبرتا باشند.

برنامه مهاجرتی کشور کانادا

برنامه مهاجرتی کانادا با نام PNP به استان ها اجازه می دهد نسبت به نیازهای شغلی استان، متقاضی ماهر انتخاب کنند.

البته شرایط استان ها با هم متفاوت است.

متقاضیان ابتدا باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشند. و منتظر بمانند تا از طرف یک استان دعوت نامه دریافت کنند.

شرایط استان آلبرتا برای جذب متقاضی فقط دارا بودن امتیاز 300 است. و اینکه پیشنهاد کار تمام وقت در شغل های ( B،A،O، NOC ) داشته باشد. برنامه مهاجرتی آلبرتا با اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC همکاری می کند. بنابراین متقاضیان برای مهاجرت و اقامت در استان آلبرتا می توانند به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC درخواست بدهند. یا از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اقدام نمایند.

امتیاز ها بر اساس سن، تحصیلات، زبان و سابقه کار رتبه بندی شده است. مطمئنا افرادی که دارای بالاترین امتیاز می شوند، پذیرش و ITA (دعوت نامه جهت اقامت دائم) دریافت می کنند.

برنامه استانی آلبرتا (AINP)

دارای چند برنامه مهاجرتی است که عبارتند از: برنامه کارفرما محور_ برنامه استخدام استراتژیک_ برنامه کشاورزان خود اشتغال. البته استخدام استراتژیک و برنامه کارفرما محور نیز به سه بخش تقسیم می شوند که در ادامه به آن می پردازیم.

برنامه کارفرما محور (Employer-Driven Stream)

برنامه کارفرما محور به سه گروه تقسیم می شود و توسط این برنامه، متقاضیان مدارک شغلی خود را در اختیار استان آلبرتا و کارفرمایان می گذارند. و کارفرمایان نیز می توانند به راحتی شخص مورد نظر و کار مرتبط با شرکت را یافته و به فرد متقاضی پیشنهاد و دعوت دهند.

1. گروه فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate Category) :

مختص افرادی است که در کشور کانادا فارغ التحصیل شده اند.

همینطور از طرف یک کارفرما در آلبرتا پیشنهاد کار تمام وقت در یکی از مشاغل NOC  A  B  O دریافت کرده اند. و همچنین دارای مجوز کار معتبر نیز باشند.

2. گروه نیروی متخصص (Skilled Worker Category) :

افراد در این گروه نباید در زمان درخواست، در استان آلبرتا شاغل باشند.

این گروه مختص افرادی است که در یک شغل تخصصی، پیشنهاد کار دائم داشته باشند.

3. گروه نیروی نیمه متخصص (Semi-Skilled Worker Category) :

در این گروه نیروهای خارجی موقت قرار دارند که در یک شغل نیمه خصوصی  از کارفرما پیشنهاد کار دائم دریافت می کنند.

 استخدام استراتژیک (Strategic Recruitment Stream)

این برنامه نیز به سه بخش تقسیم می شود و به داوطلبین اجازه می دهد تا بدون پشتیبانی کارفرما برای AINP اقدام نمایند.

1. گروه مهندسین (Engineering Occupations Category) :

مختص طراحان، کارشناسان، تهیه کنندگان و مهندسینی است که دارای سوابق کاری در استان آلبرتا هستند. و می توانند در یکی از مشاغل تعیین شده کار کنند.

2. گروه کسب و کارهای اجباری و اختیاری (Compulsory and Optional Trades Category) :

افراد در این گروه باید دارای مجوز کار معتبر در شغلهای اجباری یا اختیاری باشند. و در زمان درخواست، کپی مجوز کار خود را ارائه دهند. همچنین بازرگانان یا تجار که دارای گواهی معتبر انتخاب استان آلبرتا هستند نیز در این گروه قرار می گیرند.

3. نیروهای تحصیلات عالی (Post Graduate Worker Category) :

مختص دانشجویانی است که در استان آلبرتا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا فارغ التحصیل شده باشند. این افراد می توانند با مجوز کار در استان آلبرتا شغل مورد علاقه خود و مد نظر این استان را جستجو کنند.

 برنامه استخدام کشاورزان خود اشتغال

مختص افرادی است که در حرفه کشاورزی ماهر و دارای تجربه مدیریتی در بخش کشاورزی هستند. و استان آلبرتا را به منظور راه اندازی کسب و کار مزرعه داری انتخاب کرده اند. و سرمایه کافی برای خرید مزرعه را دارند. این افراد می توانند از طریق این برنامه برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

شرایطی مانند تحصیلات، ارائه مدارک اقتصادی برای سرمایه گذاری، آموزش، سابقه کار و دارا بودن مبلغی در حدود 500,000 دلار به عنوان سرمایه مزرعه داری نیز در این برنامه وجود دارد.

البته در برنامه مهاجرت استانی آلبرتا، اولویت با افرادی است که فرزند، همسر یا بستگان نزدیکشان در آلبرتا زندگی می کنند. یا دارای سابقه کار و پیشنهاد کار از کارفرما در آلبرتا داشته باشند. یا فارغ التحصیل از دانشگاه های آلبرتا و دارای پیشنهاد کار معتبر باشند.

 افرادی که در برنامه گزینشی مهاجرت به استان آلبرتا پذیرفته نمی شوند:

کارگران موقت خارجی که در استانی دیگر زندگی می کنند.

روحانیون، معلمان دبیرستان ها و مدارس ابتدایی، دندان پزشکان آزمایشگاهی و ورزش کاران حرفه ای

پرستاران خانگی که در کانادا سکونت دارند.

داوطلبان پناهندگی یا کسانی که حکم اخراج در دادگاه فدرال را دارند.

سرکارگران، کسبه، سرپرستان و افراد مشغول به کار در تجارت اختیاری یا اجباری در آلبرتا.

متقاضیانی که از روش برنامه استانی آلبرتا دعوت نامه دریافت می کنند، می توانند با خانواده به این استان مهاجرت کرده و جهت اخذ ویزای کانادا نیز اقدام نمایند.

جهت اطلاع بیشتر از نحوه اخذ ویزای کانادا و ویزای بلند مدت شینگن با پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *