مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

پردیس ویزا

مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص

یکی از پرطرفدارترین ویزاها جهت مهاجرت به استرالیا ویزای تخصص یا ویزای نیروی متخصص استرالیا است که در اکثر موارد منجر به اخذ اقامت دائم متقاضی می‌شود. جهت اخذ ویزای نیروی متخصص استرالیا می‌بایست حداقل 65 امتیاز از جدول امتیازبندی ویزای تخصص استرالیا کسب نمایید البته لازم به ذکر است که هرچه امتیاز شما بیشتر باشد سریعتر از لیست انتظار SkillSelect  انتخاب شده و سریتر دعوت به تشکیل پرونده خواهید شد. جهت بررسی کامل شرایط خود جهت مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص با مشاورین پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

اقامت استرالیا از طریق ویزای 189:

ویزای 189 ویزای اقامت دائم می‌باشد که محدودیت انتخاب محل زندگی ندارد. این ویزا به افراد اجازه اقامت دائم (زندگی و کار) در استرالیا را می‌دهد. متقاضیان اقامت 189 استرالیا بر اساس جدول امتیاز بندی از طرف اداره مهاجرت استرالیا دعوت به درخواست ویزا می‌شوند. اگر رشته شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد و از جدول امتیازبندی نیروی متخصص استرالیا 65 امتیاز کسب نمایید می‌توانیداز طریق این ویزا جهت اقامت در استرالیا اقدام نمایید. پس از دریافت دعوت شما 60 روز فرصت دارید تا برای درخواست اقدام کنید.

موارد ضروری جهت در خواست برای این ویزا:

1- انتخاب یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

2- اخذ ارزیابی مهارت شغلی (Skill Assessment) مناسب برای شغل انتخاب شده.

3- سن شما باید کمتر از 45 سال باشد

4-کسب نمره حداقل زبان انگلیسی طبق جدول امتیاز بندی

5-داشتن حداقل 65 امتیاز از جدول امتیازبندی نیروی متخصص استرالیا

7-عدم داشتن سوء سابقه یا مشکلات پزشکی خاص و یا پرهزینه

 

پس از گرفتن این ویزا شما می‌توانید:

1-به صورت دائم در استرالیا بدون محدودیت مکانی اقامت کنید

2- در استرالیا کار و تحصیل کنید

3- از بیمه خدمات درمانی استفاده کنید

4- پس از 4 سال درخواست تابعیت استرالیا را بدهید

5- کلیه افراد خانواده اقامت دائم داده می‌شود

 

اقامت استرالیا از طریق ویزای 190:

این ویزا برای متقاضیانی است که مورد حمایت یکی از ایالتهای این کشور هستند. هر کدام از ایالتهای استرالیا بر اساس نیاز خود به نیروی متخصص لیست مشاغل را منتشر می‌کنند که اگر شغل شما در لیست مربوط باشد می‌توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال و تقاضای اسپانسرشیپ (State Sponsorship) کنید.

این نوع ویزا اجازه اقامت دائم دراسترالیا را می‌دهد. جهت اقدام از طریق این ویزا می‌بایست 60 امتیاز از سیستم امتیازبندی استرالیا دریافت کنید. لازم به ذکر است که اسپانسرشیپ ایالتی استرالیا به شما 5 امیاز خواهد داد که در مجموع امتیاز شما به 65 امیاز خواهد رسید که حداقل امتیاز مورد نیاز از این روش می‌باشد. پس از دریافت دعوت به اقدام (Invitation) شما 60 روز فرصت دارید تا برای درخواست اقدام کنید. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد شما 2 سال اول ورود را باید در ایالتی که اسپانسر و حامی شما می‌شود بگذرانید ولی پس از آن در هر نقطه ای از خاک استرالیا که تمایل داشته باشید می‌توانید زندگی کنید.

این نوع ویزا نیز از تمام امتیازات و امکانات ویزای 189 برخوردار است.

 

موارد ضروری جهت در خواست برای این ویزا:

1-داشتن تاییدیه حمایتی از یکی از ایالتهای استرالیا

2- سن شماکمتر از 45 سال باشد

3-کسب نمره حداقل زبان انگلیسی طبق جدول امتیاز بندی

4-داشتن حداقل 60 امتیاز از جدول امتیازبندی نیروی متخصص استرالیا (علاوه بر 60 امتیاز 5 امتیاز دیگر از طرف ایالت اسپانسر کننده دریافت خواهید کرد)

5- اخذ ارزیابی مهارت شغلی (Skill Assessment) مناسب برای شغل انتخاب شده.

6- عدم داشتن سوء سابقه یا مشکلات پزشکی خاص و یا پرهزینه

 

اقامت استرالیا از طریق ویزای 491:

کشور استرالیا در نوامبر 2019 ، ویزایی با ساب کلاس 491 به لیست ویزاهای اسکیل ورکر اضافه کرد. دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

متقاضیان ویزای 491 برای دریافت این نوع ویزا به دو روش می توانند اقدام نمایند: یا از طریق اسپانسری یکی از ایالتهای مورد نظر یا از طریق اسپانسر خانواده ( درجه اول و دوم ) که ساکن مناطق کم جمعیت استرالیا (Regional) تعیین شده برای ویزای 491 باشد که در این صورت متقاضی پس از اخذ این نوع ویزا باید و بر متعهد شود که در همان منطقه کم جمعیت یا رجینال زندگی و کار نماید.

دارندگان ویزای کاری 491 می توانند به مدت 5 سال در کشور استرالیا و در شهرها و مناطق کم جمعیت مشخص شده استرالیا (به جز ملبورن، سیدنی و بریزبن) اقامت موقت داشته، کار و تحصیل نمایند و اگر دارندگان این نوع ویزا، در مناطقی غیر از مناطق رجیونال زندگی، کار یا تحصیل نمایند، اداره مهاجرت استرالیا می تواند به دلیل Breach Of Considion ویزا را باطل نماید.

ویزای 491 استرالیا دارای امتیاز 15 اسپانسر ایالتی یا خانوادگی مناطق کم جمعیت یا رجیونال است.

 

تبدیل ویزای 491 به اقامت دائم

تبدیل ویزای اقامت موقت 491 به اقامت دائم در صورتی امکان پذیر است که دارنده این ویزا در اقامت 5 ساله خود، سه سال در مناطق اسپانسر کننده مشغول به کار بوده و سپری نماید که در این صورت پس از 3 سال اقامت ویزای 491 به اقامت دائم تبدیل می شود. البته دارندگان ویزای 491 تا قبل از سه سال نمی توانند برای ویزایی در حوزه اسکیل اقدام نمایند ولی بعد از گذراندن سه سال متوالی با ویزای 491، می توانند برای ویزاهایی مانند 190 یا 189 به خواسته خود اقدام نمایند.

در صورت تولد فرزند توسط دارندگان این نوع ویزا، فرزندان نیز همان ویزایی که والدین خود دارند را خواهند داشت.

دارندگان ویزای 491 برای درمان و خدمات بهداشتی و درمانی خود مانند شهروندان استرالیایی هزینه ای پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان خواهد بود البته در دولت استرالیا اولین بار است که یک ویزای موقت دارای سیستم مدیکر می شود و خدمات درمانی را برای دارندگان این ویزا رایگان کرده است

 

مزایای ویزای 491 استرالیا

– تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان می باشد

– کار تمام وقت

– خدمات درمانی رایگان

– اقامت موقت 5 ساله در استرالیا

– رفت و آمد نامحدود به مدت 5 سال به استرالیا

– تردد به تمام مناطق رجیونال استرالیا بدون محدودیت

ویزای 491 نسبت به ویزاهای 189 و 190 امتیاز کمتری (حدود 50 امتیاز) برای دعوت نامه نیاز دارد زیرا 15 امتیاز ایالت به شما خواهد داد.

 

مهمترین سازمان های ارزیابی (اسسمنت) استرالیا Australia Skill Assessment:

– سازمان مهندسین استرالیا Engineers Australia

– سازمان کامپیوتر استرالیا Australia Computer Society (ACS)

– سازمان ارزیابی مدارک VETASSESS

 

درصورتیکه تمایل دارید رشته تحصیلی شما ارزیابی یا اسسمنت شود و تمایل به مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص را دارید قبل از هر اقدامی با کارشناسان پردیس ویزا تماس حاصل نمایید تا راهنمایی‌های لازم را جهت آماده سازی مدارک و ارسال به سازمان ارزیابی مربوطه انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *