شرایط اخذ اقامت اربیل عراق

پردیس ویزا

شرایط اخذ اقامت در اربیل عراق

ایرانیان بدون اخذ ویزا و به مدت 30 روز می توانند در کردستان عراق و استان اربیل اقامت داشته باشند که تاریخ ورود متقاضی در مرز توسط مامور مربوطه در پاسپورت مهر می شود و متقاضی باید قبل از پایان مدت زمان اقامت از کشور مورد نظر خارج و به کشور خود بازگردد یا نسبت به تمدید اقامت اقدام نماید. در غیر این صورت برای هر روز بیشتر ماندن از زمان اقامت در کشور مورد نظر، متقاضی باید جریمه زیادی را بپردازد.

متقاضیان برای دریافت اقامت یا ویزای کار باید مراحل زیر را طی کنند.

اگر متقاضی به همراه خانواده برای اقامت اقدام کند باید سند ازدواج که به زبان کردی ترجمه شده باشد را ارائه دهد.

داشتن حامی یا شرکتی در کشور مورد نظر که متقاضی را ساپورت کند

شخص حامی باید به نیروی انتظامی محله مراجعه تا تایید محل سکونت متقاضی را به مختار ( شورای محله ) بفرستد و بعد از تایید از طرف مختار، به نیروی انتظامی محله تحویل دهند بعد از مهر تایید توسط نیروی انتظامی و مختار، وقت مصاحبه به متقاضی داده می شود و بعد از تقریبا دو هفته وتایید سفارت، از متقاضی آزمایش خون گرفته و بعد از پرداخت مبلغی حدود 35000 دینار در مدت زمان 48 ساعت متقاضی می تواند به سفارت مراجعه و کارت اقامت را دریافت نماید.

هزینه کارت اقامت شش ماهه 90000 دینار و اقامت یک ساله 185000 دینار می باشد. البته اگر متقاضی برای اولین بار اقدام کند علاوه بر این مبلغ، 600000 دینار هم باید پرداخت نماید.

در صورتیکه متقاضی ویزای طولانی مدت نیاز نداشته باشد، می تواند موقع خروج از مرز 25000 دینار پرداخت و یک ماه دیگر نیز در کردستان عراق اقامت داشته باشد.

 

جهت اطلاع بیشتر با مشاورین پردیس ویزا تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *