برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا (SINP)

پردیس ویزا

نکاتی در خصوص برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا

براساس برنامه استانی مهاجرت به ساسکاچوان اشخاصی که قصد کار و اقامت در این استان را دارند در صورت دارا بودن فاکتورهایی مانند تحصیلات، زبان و سابقه کار می­‌توانند اقامت دائم دریافت نمایند. برای آشنایی بیشتر با برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا با ما در پردیس ویزا همراه باشید.

این روش یکی از سریع­ترین روش­های مهاجرتی محسوب می‌­شود.

در مواردی که شخصی درخواست پناهندگی کانادا را کرده باشد، مجاز به ورود به POOL نباشد، نتواند مدارک لازم را برای SINP ارسال نماید و در صورتی که ابراز نماید قصد کار و زندگی در ساسکاچوان را دارد برای برنامه ساسکاچوان مجاز نمی­‌باشد.

متقاضی باید حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز از جدول امتیاز بندی اخذ نماید و دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشد. در امتحان زبان Canadian language benchmark (CLB نمره زبان متقاضی باید حداقل 4 باشد کارفرمایان یا نهادهای نظارتی باید نمره بالاتر از 4 در امتحان) کسب کنند.

لازم به ذکر است که واحد سنجش و معیار سطح زبان در کانادا CLB می­‌باشد، متقاضیان مهاجرت و یا تحصیل در کانادا باید اقدام به یادگیری یکی از زبان انگلیسی و یا فرانسه نمایند و باید جهت محاسبه امتیاز برنامه مهاجرتی نمرات مدارک آزمونهای  IELTS ,TEF , CELPIP  را به CLB معادل سازی نمایند.

مورد دیگر اینکه متقاضی باید خارج از کانادا زندگی کند و یا به طور قانونی در کانادا زندگی نماید.

جهت مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی ساسکاچوان متقاضی باید حداقل مبلغ مورد نیاز جهت پرداخت هزینه هایش را در حساب بانکی در ایران چه به صورت ریالی و یا به صورت ارزی داشته باشد.

این مبلغ باید از 3 ماه قبل از ارسال پرونده در حساب بانکی متقاضی بوده و مانده حساب از این مقدار در طول 3 ماه گذشته پایین‌تر نیامده باشد.

استان ساسکاچوان از تاریخ جولای 2018 سیستم پذیرش اسکیل ورکر خود را به دو برنامه (International skilled worker: occupation in-Demand) و ((International skilled worker: Express Entry تغییر داد. که این دو بخش از لحاظ لیست مشاغل و امتیازبندی استانی یکسان می­‌باشند.

تفاوت برنامه ها شامل موارد زیر است:

  • جهت شرکت در برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان متقاضی ابتدا باید پرونده اکسپرس اینتری فدرال را تشکیل بدهد. در صورتی که در خصوص برنامه OID نیازی به تشکیل پرونده اکسپرس اینتری نمی­‌باشد.
  • جهت اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری متقاضی باید حداقل نمره 6 را برای هر مهارت در آزمون IELTS کسب نماید در حالیکه در برنامه OID حداقل نمره آیلتس 4.5 است.
  • پرونده های اکسپرس اینتری معمولا نسبت به پرونده های OID سریعتر مورد رسیدگی قرار می­‌گیرند.
  • مهمترین مزیت برنامه OID این است که افرادی که قادر به شرکت در سیستم اکسپرس اینتری نیستند می­‌توانند در این برنامه شرکت کنند چرا که این سیستم خارج از سیستم اکسپرس اینتری فعالیت دارد و فقط کافیست که سابقه کار مرتبط در رشته مشاغل مورد نیاز را داشته باشند.

استان ساسکاچوان موارد زیر را به متقاضیان پیشنهاد می­‌نماید:

انتخاب بر اساس نیاز های اقتصادی و کاری استان.

زمان بررسی پرونده سریع.

افسر های مهاجرت استانی که متقاضیان را راهنمایی می‌کنند.

مراحل برنامه استانی ساسکاچوان

مرحله اول: نخست باید پروفایلی در سایت سازمان مهاجرت کانادا جهت راه یابی به POOL ایجاد نمود. لازم به ذکر است که اطلاعات باید صحیح و دقیق باشند در غیر این صورت متقاضی به مدت 5 سال حق ورود به کانادا را نخواهد داشت.

مرحله دوم: متقاضی باید تقاضای خود برای SINP ارائه دهد، پرونده توسط SINP بررسی می­‌شود، درصورت پذیرش SINP اطلاعات نامزد شدن متقاضی را به سیستم ورود فوری وارد می­‌نماید و نامه نامزدی را برای متقاضی ارسال می­‌کند.

مرحله سوم: سپس متقاضی به مدت 30 روز فرصت دارد تا پیشنهاد نامزدی را قبول نماید. پس از کسب امتیاز لازم توسط متقاضی از سوی سازمان مهاجرت کانادا برای اقامت دائم دعوت خواهد شد(با کسب 600 امتیاز شانس متقاضی بسیار بالا خواهد رفت). سپس وی 60 روز فرصت دارد که تقاضا نامه اقامت دائم را ارسال نماید. سازمان مهاجرت کانادا شرایط سلامتی،سوء سابقه و سایر موارد را درباره متقاضی بررسی می‌نماید.

متقاضیان معمولا یکی از سه جواب زیر را در انتهای پرونده خود دریافت می­‌نمایند:

نامزد دریافت اقامت دائم Nominated: به این معنا است که پرونده متقاضی جهت بررسی بیشتر به اداره مهاجرت کانادا فرستاده می­‌شود و وی نامزد دریافت اقامت دائم کانادا گردیده است.

دارا نبودن شرایط لازم Rejected: به این معنا است که متقاضی  شرایط لازم را دارا نبوده است. از مهمترین دلایل آن مرتبط نبودن وظایف شغلی شخص با مشاغل مورد نیاز استان و یا نداشتن تمکن مالی است.

ارسال ننمودن مدارک لازمReturned : به این معناست که متقاضی مدارک لازم را ارسال ننموده است و پرونده وی بازگشت داده می­‌شود و وی در دوره بعدی با پرداخت هزینه ثبت‌نام مجدد اقدام به ارسال پرونده جدید می‌نماید.

در 4 ماه آوریل 2019 لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان به روز رسانی شد.

لیست رشته ها و مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان 2019 (رگولیت)

مشاغل و رشته ای زیر رگولیت بوده و نیاز به اخذ تاییدیه می‌باشد.

مدیران خدمات اجتماعی و رفاهی

مربیان افراد معلول

کارشناسان سونوگرافی

تکنسین لابراتوار پزشکی

کارشناس پرتو پزشکی

امدادگران

روانشناس

کارمندان خدمات بهزیستی و بازپروری

معلم مهدکودک و پیش دبستانی

قصاب

شیشه بر

تعمیرکار موتور وسایل نقلیه

تعمیرکار کامیون

صافکار خودرو

نقشه برداران

برنامه نویسان کامپیوتر

لیست رشته ها و مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان 2019 (غیر رگولیت)

مشاغل و رشته ای زیر رگولیت نمی‌باشد.

تکنسین حسابداری

تعمیرکاران لوازم خانگی

مسئولان و مربیان برنامه های ورزشی و تناسب اندام

مشاغل فنی زمین شناسی و هواشناسی

خیاط

نانوا

کارشناسان معماری

برنامه ریزان مناسبتها

امتیازات نیروی متخصص

حداقل امتیاز 60 از 100 امتیاز جهت درخواست تحت سیستم نیروی متخصص فدرال لازم می­‌باشد. SINP International Skilled Worker (ISW) sub-category.

امتیازاتی که متقاضی مدعی آن است زمینه تأیید مدارک ارسالی می‌­باشند. متقاضی تنها یکبار می­‌تواند برای هر قسمتی مدعی امتیازات بشود. متقاضی باید به قسمت مدارک مورد نیاز زیرشاخه خود جهت بررسی تمامی مدارک لازم برای ساپورت ارزیابی امتیازاتش توجه نماید.

الف: موفقیت در بازار کار

1: آموزش و پرورش

  • کارشناسی ارشد یا مدرک دکترا، معادل مدرک کانادا : 23 امتیاز
  • مدرک کارشناسی یا برنامه تحصیلی سه ساله یا بیشتر در دانشگاه یا دانشکده : 20 امتیاز
  • گواهی تجارت معادل با وضعیت مسافر در ساسکاچوان: 20 امتیاز
  • معادل دیپلم کانادایی که مستلزم دوره دانشگاهی کمتر از 3 سال ، دانشکده، مدرسه فنی یا تجارت یا سایر موسسات دانشگاهی: 15 امتیاز
  • گواهی معادل کانادا یا حداقل دو ترم اما در واقع برنامه کمتر از دو سال در دانشگاه، دانشکده، مدرسه فنی یا تجارت یا سایر موسسات دانشگاهی: 12 امتیاز

2: تجربه کاری نیروی متخصص

  • تجربه کاری ادعا شده باید با عنوان شغلی ای که متقاضی انتخاب نموده مرتبط باشد.
  • تجربه کاری یکساله شامل 12 ماه کامل تجربه کاری است.

در مدت زمان 5 سال قبل از تاریخ درخواست

5 سال : 10

4سال: 8

3سال: 6

2سال: 4

1سال: 2

در مدت زمان 6-10 سال قبل از تاریخ درخواست

5سال:  5

4سال:  4

3 سال: 3

2سال:  2

کمتر از یکسال:0

3: توانایی های زبان

وبسایت  IRCC’s websiteرا جهت تبدیل نمره آیلس،   CELPIP  یا TEF  به CLB  4تا 10ملاحظه نمایید.

CLB8 و بیشتر:20

CLB7: 18

CLB6 : 16

CLB5: 14

: CLB4 12

اشخاصی که قادر به تکلم زبان انگلیسی یا فرانسوی هستند بدون نتایج آزمون: 0

4: سن

زیر 18 سال: 0

18-21 سال:  8

22-34سال:  12

35-45سال:  10

46-50سال:   8

بالای 50 سال: 0

حداکثر امتیاز برای فاکتور  I: 70 

ب: ارتباط با بازار کار ساسکاچوان و هماهنگی با آن

امتیازات نشان دهنده ارتباط قوی با بازار کار ساسکاچوان که نشان دهنده قصد صادقانه و توانایی مالی جهت اقامت در ساسکاچوان برای اقامت دائم می‌­باشند.

امتیازات زیر تنها برای پیشنهادات کاری می‌­باشند:

پیشنهاد استخدام تخصص بالا از کارفرمای ساسکاچوان: 30

امتیازات زیر برای مشاغل occupation in-Demand و International skilled worker: Express Entry می­‌باشند.

وابستگان خانوادگی نزدیک در ساسکاچوان ( متقاضی یا همسر همراه وی دارای خویشاوندی است که شهروند کاناداست و یا اقامت دائم در ساسکاچوان دارد. که شامل والدین، خواهر و برادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ، عمه، عمو، خواهرزاده، برادرزاده، فرزند عمو یا خاله می­‌باشد.. اعضای خانواده در ساسکاچوان باید  دارای شرایطی که در فهرست تحت عنوان مدارک لازم قید گردیده باشند. )

تجربه کاری گذشته در ساسکاچوان (حداقل 12 ماه کار در 5 سال گذشته با داشتن مجوز کاری معتبر): 5

تجربه گذشته دانش ­آموز در ساسکاچوان (حداقل یک دوره یکساله مطالعاتی تمام وقت در موسسه دانشگاهی مشخص شده ساسکاچوان با داشتن مجوز تحصیلی معتبر): 5

حداکثر امتیازات برای فاکتور ب: 30

مجموع حداکثر امتیازات:  الف + ب : 100

جهت اطلاع بیشتر از برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا با مشاورین شرکت تماس حاصل نمایید.

برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *