ویزای تحصیلی استرالیا

پردیس ویزا

ویزای تحصیلی استرالیا

تحصیل در سرزمین هایی با استاندارد مطلوب آموزشی و فضایی چندفرهنگی و مدرن خیلی دور از تصور نیست. اگر تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید حتماً به کشورهای زیادی فکر کرده اید. اما لازم به ذکر است که در سالهای اخیر برای دانشجویان ایرانی بهترین انتخاب برای ادامه تحصیل استرالیاست. برای کسب اطلاعات بیشتر برای ویزای دانشجویی استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا و سایر ویزاهای کشور استرالیا با مشاوران پردیس ویزا تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02144039432، 02188560049

دریافت ویزای استرالیا

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا نخستین قدم به‌ سمت آینده‌ای پربار است. توسط استفاده از این فرصت می‌توانید زندگی خودتان و خانواده‌تان را دستخوش تغییرات مثبت کنید. توسط ویزای دانشجویی استرالیا هر سال به طور معمول 600,000 دانشجو به در این کشور سکونت می‌گزینند. البته پیش از هر چیز باید از شرایط علمی و تخصصی بهره مند باشید. همینطور مهارت زبان انگلیسی و اخذ نمره قبولی در آزمون‌های زبان، سوابق تحصیلی مطلوب و ارزشمند، عدم فاصله طولانی میان دوره‌های تحصیلی و قدرت مالی متوسط از ویژگی هایی است که برای اخذ ویزای استرالیا باید در نظر بگیرید.

به طور معمول شهریه سالانه جهت تحصیل در استرالیا حدود 25 تا 45 هزار دلار و هزینه سالانه زندگی معادل با 24 هزار دلار می باشد. همینطور با کسب ویزای استرالیا می‌توانید در حین تحصیل فعالیت کاری نیز داشته باشید. به این صورت می‌توانید بیشتر هزینه‌های خود برای اقامت در این کشور را تأمین نمایید. در این میان لازم است به اداره مهاجرت استرالیا این موضوع را اثبات کنید که بعد از تحصیل قصد بازگشت به کشور خود را خواهید داشت.

انواع ویزا تحصیلی استرالیا

اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا را دارید نخست باید با تنوع ویزای تحصیلی این کشور و شرایط آن ها به خوبی آشنا گردید. به‌طور کلی ویزای تحصیلی استرالیا یا ویزای سابکلاس 500 به شما این امکان را می‌دهد به مدت دست کم 5 سال در استرالیا درس بخوانید و زندگی کنید.

  • ویزای دانش‌آموزی استرالیا : برای افراد زیر 18 سال که تصمیم دارند در مدارس استرالیا تحصیل کنند مناسب است.
  • ویزای دانشجویی استرا‌لیا : برای افراد بالای 18 سال که دست کم مدرک دیپلم دارند و می‌خواهند در یکی از مقاطع دانشگاهی تحصیل کنند مطلوب می باشد.
  • ویزای فرصت مطالعاتی استرالیا : دانشجویان دوره دکتری تا پیش از ترم ۷ می‌توانند از فرصت مطالعاتی در استرالیا به‌شرط گذراندن امتحان جامع و تصویب پروپوزال خود بهره مند گردند.

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای دانش آموزی استرالیا

بر خلاف تصور اغلب افراد، ویزای تحصیلی تنها محدود به تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیست. مدارس استرالیا نیز به سبب کیفیت آموزشی بسیار عالی پذیرای دانش‌آموزان از سراسر دنیا هستند. نکته جالب این است که در سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌ها توسط ویزای دانش‌آموزی فرزند خود به استرالیا مهاجرت کرده‌اند. یکی از المان های اصلی اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان زیر 18 سال این است که دست کم یکی از والدین (یا قیم قانونی) به همراه اون به استرالیا مهاجرت کند.

طول مدت تحصیل در مدارس استرالیا شامل 13 سال می‌باشد که از دوره‌های پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و کالج تشکیل شده است. لازم بع ذکر است که دوره‌های پیش دبستانی و مهدکودک اجباری نمی‌باشد اما تقریبا بیشتر دانش‌ آموزها دست کم سال آخر پیش دبستانی را گذرانده اند.

سن مقطع تحصیلی تعداد سال تحصیلی
3 تا 5 سال پیش‌دبستانی 2 سال (غیر اجباری)
6 تا 12 سال ابتدایی کلاس 1 تا 1
12 تا 18 سال دبیرستان کلاس 7 تا 12

در استرالیا مدارس گوناگونی وجود دارد که بر اساس شهریه و نحوه آموزش تقسیم‌بندی می‌گردند. در ادامه تک تک انواع مدارس استرالیا را به شما معرفی میکنیم.

مدارس دولتی استرالیا

بیشتر مدارس استرالیا دولتی می باشند. این مدارس توسط بودجه دولتی استرالیا اداره می‌گردند و تحصیل در آن ها شامل هیچ هزینه ای نمی شود.

مدارس خصوصی استرالیا

مدارس خصوصی استرالیا از سمت نهادها و مؤسسات خصوصی مورد تامین قرار می گیرند. این مدارس سطح آموزشی و امکانات بسیار بالایی دارند. دانش‌آموزها جهت تحصیل در مدارس خصوصی باید شهریه نسبتا زیادی پرداخت نمایند. بعضی از مدارس خصوصی استرالیا روی یک زمینه خاص مانند موسیقی یا هنر فعالیت دارند.

مدرسه کاتولیک استرالیا

همچنین مدارس کاتولیک استرالیا نیز جزو مدارس خصوصی هستند. بودجه این مدارس به کمک کلیسای کاتولیک فراهم می شود. مبلغ شهریه این مدارس تقریبا کم است. لازم به ذکر است در این مدارس دانش‌آموزان باید اعتقادات مذهبی مناسب با اعتقادات حاکم بر مدرسه داشته باشند.

مدرسه شبانه روزی استرالیا

مدارس شبانه‌روزی استرالیا مناسب دانش‌آموزانی است که از شهر و خانواده خود دور زندگی می‌کنند. همینطور مدارس مذکور دارای خوابگاه، غذا و خدمات رفاهی و حمایتی هستند. مدارس شبانه‌روزی به دو دسته دولتی یا خصوصی تقسیم می شوند.

هزینه تحصیل در مدرسه های استرالیا

در آخر باید بگوییم که هزینه‌های تحصیل در مدارس استرالیا متنوع است. شهریه مدارس دولتی استرالیا رایگان می باشد. شهریه مدارس خصوصی نیز سالانه بین 30 تا 60 هزار دلار تخمین زده شده. به علاوه شهریه مدرسه، هزینه‌های زندگی سالانه حدود 20 تا 30 هزار دلار است.

ویزای تحصیلی استرالیا

مراحل و مدارک ویزای دانش آموزی

  • برای اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا مدارک زیر نیاز است:
  • فرم درخواست ویزای استرالیا که به طور کامل پر شده باشد.
  • ارائه فیش پرداخت هزینه درخواست ویزای استرالیا
  • نامه پذیرش یا توصیه‌ نامه از سوی یکی از مدارس استرالیا
  • اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر برای مهاجرت به استرالیا
  • ارائه سند ها و دلایلی که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ های تحصیل و اقامت را تضمین می کند.
  • برخورداری از گواهی سلامت جسمی و روانی
  • بیمه درمانی معتبر
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • چهار قطعه عکس با پشت نویسی واضح
  • اصل پاسپورت
  • مدارک هویتی اصلی مانند شناسنامه

نکته مهم

فرآیند تحصیل در مدارس استرالیا به زبان انگلیسی انجام می شود. با این وجود، دانش‌ آموزان بین‌المللی زیر 18‌ سال قادر هستند بدون برخورداری از مدرک زبان انگلیسی در مدارس استرالیا مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر است که کسب ویزای تحصیلی برای پسران به خصوص پسران 16 تا 17 ساله کمی سخت تر از سایر دانش آموزان است. به این دلیل که اداره مهاجرت استرالیا ممکن است چنین فرض کند فرزند شما تنها به دلیل امتناع از سربازی تصمیم به مهاجرت دارد. این یکی از رایج ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی پسران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *