ویزای نیروی متخصص کانادا

پردیس ویزا

ویزای نیروی متخصص کانادا

اداره مهاجرت وشهروندی کانادا یک سیستم الکترونیک جدید را در ژانویه 2015 راه اندازی کرده که Express  Entry نام دارد. و جهت مدیریت درخواست نامه های اقامت دائم در برنامه های مشخص اقتصادی از آن استفاده می شود. کانادا به سطح بالایی از مهاجران نیاز دارد تا نیازهای بازار کار کنونی و آتی را برآورده سازد. و رشد اقتصادی و کامیابی طولانی مدت را تضمین نماید. برای آشنایی بیشتر با ویزای نیروی متخصص کانادا با ما در پردیس ویزا همراه باشید.

این برنامه جذب، ارزیابی و انتخاب مهاجران ماهر را  تحت برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال امکان پذیر می کند:

• برنامه کارگران ماهر فدرال

• برنامه حرفه های تخصصی فدرال

• گروه تجربه کانادایی

استانها و مناطق کانادا همچنین می توانند کاندیداها را با استفاده از سهمی که برای برنامه مهاجرت استانی در نظر گرفته شده است، از طریق سیستم پذیرش سریع جذب کنند. تا نیازهای بازار کار محلی را برآورده کند.

کارفرمایان نیز تحت سیستم پذیرش سریع نقش اصلی را در انتخاب مهاجران ایفا می کنند. کارفرمایان از طریق بانک جدید مشاغل و از طریق استانها و مناطق در صورت لزوم به اطلاعات کاندیداها دسترسی خواهند داشت.

سیستم پذیرش سریع دو مرحله دارد:

1. متقاضیان مستعد باید یک پروفایل آنلاین را پر کنند.

متقاضیان مستعد باید یک پروفایل آنلاین این برنامه ( Express Entry) را پر کنند. تا اطلاعاتی پیرامون مهارتها، تجربه کاری، مهارت زبانی، تحصیلات و جزییات دیگر ارائه دهند.

افرادی که معیارهای منطبق بر یکی از برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال را با توجه به سیستم پذیرش سریع داشته باشند در مجموعه کاندیداها قرار خواهند گرفت.

کاندیداهای درون مجموعه نسبت بهم رتبه بندی می شوند.

تنها کاندیداهایی که رتبه بالایی کسب می کنند( مهاجرانی که فرض می شود بتوانند با احتمال بیشتری در جهت موفقیت اقتصادی گام بردارند) و از افرادی که واجد شرایط استخدام در مشاغل قابل انتخاب باشند یا نامزد برنامه استانی/مناطق باشند جهت ارائه درخواست دریافت اقامت دائم دعوت می شود.

اگر یک کاندیدا پیشنهاد کاری معتبری از کارفرمای کانادایی نداشته باشد یا کاندیدای نامزدی برنامه های استانی/مناطق نباشند، باید در بانک مشاغل دولت کانادا ثبت نام کرده تا با کارفرمایان قانونی کانادا ارتباط حاصل شود.

در صورت لزوم، کارفرمایان باید از وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا LMIA دریافت کرده باشند.

هزینه ای بابت گرفتن LMIA از درخواست کنندگان اقامت دائم تحت سیستم پذیرش سریع دریافت نمی شود.

پرکردن پروفایل آنلاین تضمین کننده این امر نمی باشد که از کاندیدا جهت ارائه درخواست برای دریافت اقامت دائم دعوت به عمل آید.

2. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از کاندیداهای مشخصی دعوت به عمل می آورد تا برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. و در طی شش ماه به درخواست نامه های الکترونیک این افراد رسیدگی می کند.

در صورتی که فرد رتبه ای بالا بنا بر مهارت و تجربه خود در مجموعه بدست آورد از وی دعوت می شود تا برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد.

کاندیداهایی که از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار معتبر داشته باشند ( بر طبق LMIA  مقرر در آن زمان ) یا برای برنامه های استانی یا مناطق نامزد شده باشند امتیاز بالایی در سیستم رتبه بندی بدست خواهند آورد.

کاندیداها 60 روز فرصت دارند تا درخواست نامه الکترونیک خود را جهت اقامت دائم تحت یکی از برنامه های زیر ارائه دهند:

• برنامه کارگران ماهر فدرال   ( FSWP)

• برنامه حرفه های تخصصی فدرالFSTP ))

• گروه تجربه کانادایی     CEC)

• سهمیه برنامه مهاجرت استانی) PNP)

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا به اکثریت درخواست نامه های کامل ( یعنی درخواست نامه ها به همراه مدارک لازم) در طول شش ماه یا کمتر رسیدگی می کند.

کاندیداهای مجموعه سیستم پذیرش سریع که از آنان برای دادن ارائه درخواست دریافت اقامت دائم دعوت نشده است پس از یکسال می توانند مجددا پروفایل خود را ارائه دهند.

در صورت همخوانی با معیارها  وارد مجموعه گردند. بدین گونه از انباشت درخواست نامه ها جلوگیری می شود و از رسیدگی سریع اطمینان حاصل می شود.

سیستم پذیرش سریع باعث خدمات رسانی سریع و موثر به مهاجران مستعد ماهر می گردد.

همچنین به دولت کانادا امکان می دهد تا انعطاف پذیرتر و متعهدتر نسبت به الویت ها و شرایط متغیر اقتصادی کانادا واکنش نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *